Translate

niedziela, 30 listopada 2014

Wszędobylstwo cz.10 Hiszpania. Granada cz.2


Cześć!

Dzięki Waszemu dobremu duchowi zmotywowaliście mnie do szybszego redagowania postów. :D

Cały czas nie mogę uwierzyć że podróż do Granady była ponad 3 lata temu... a w głowie jakby wczoraj.... :D

Wyjazd do Granady okazał się dość intensywny we wszelkie doznania. :D 
Rankiem pojechaliśmy samochodem do najbliższej miejscowości nad Morzem Śródziemnym.  Po kilku godzinnej jeździe ukazała się nam Salobreña. 

 
Zdjęcie robione przez szybę samochodu. Mijane miejscowości





Salobreña z oddali jako białe miasto. :D. Bardzo interesujący widok




 


Przyjechaliśmy tutaj z paru powodów. Być tak blisko morza. Morza Śródziemnego i przynajmniej nie zamoczyć stopy to raz, dwa  zobaczyć ten lazur i dotknąć tego jakże innego piasku.

Piotrek chcący zatrzymać chwilę w pamięci



Salobreña


..........Morze Śródziemne........


Autor delektujący się specjalnością hiszpańską : churro.
Po tym gorącym spotkaniu z Morzem Śródziemnym wróciliśmy do Granady, gdzie wieczorem umówiliśmy się na nocny wypad czyli kolację w stylu flamenco (o której już w następnym poście) przy pomniku Kolumba.
I otóż. Błędnie zinterpretowałem posąg opisywany przeze mnie w poprzednim poście. To raz. Dwa : zorientowawszy się o pomyłce koniecznie chciałem jak najprędzej znaleźć się przy pomniku wielkiego podróżnika. Wówczas miałem w głowie dość ubogi słownik języka hiszpańskiego i nie posiadałem mapy!!! (co za karygodne zaniedbanie!!!) . Pomyślałem : pomnik to chyba monument czy coś takiego. Zacząłem pytać dosłownie : Donde monumentos de Christoph Columb?  Nieprzygotowanie wychodziło. Okazało się po piątym zapytaniu że niepotrzebnie spolszczałem nazwę Kolumba. U nas w Polsce jest Kolumb, a w Hiszpanii i krajach hiszpańskojęzycznych figuruje on jako : Cristobal Colon, o czym wcześniej nie pomyślałem i nie wiedziałem.

Dotarłem :D mijając kolorowe fontanny i nieliczne ogrody zieleni 

Miejsce wielu spotkań



Jestem u celu co potwierdziła widniejąca data na pomniku : AD 1492 

Do zobaczenia na iście hiszpańskiej kolacji w stylu flamenco
Piotrek Floydomaniak Marchewa Wszędobylski


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz