Translate

piątek, 24 kwietnia 2015

Wszędobylstwo cz.20 Polska : Kraina Wygasłych Wulkanów czyli Góry Kaczawskie



Cześć :D

Z wielką przyjemnością przedstawiam Wam nowy cykl w ramach mojego wszędobylstwa. Oczywiście gdzieś na którymś z portali turystyczno- podróżniczych zobaczyłem zdjęcie Organów Wielisławickich. Zainteresowałem się tym faktem. Organy mają swoje miejsce w Górach Kaczawskich.
Góry i pogórze Kaczawskie to tzw. kraina wygasłych wulkanów mieszcząca się między Złotoryją, Bolkowem, Jaworem a Jelenią Górą.
To tak na wstępie.

Obszerny teren eksploracji



Moja wycieczka odbyła się w 2011 roku, kiedy to nie posiadałem samochodu ani prawa jazdy. Dojazd do Wrocławia nie stanowi dla nikogo problemu. Później musimy przejść jakieś 300 metrów, skąd jeździ bezpośredni przewoźnik FAM Wdowczyk – (rozkład jest w internecie) w okolice Jeleniej Góry. Podróż z jedną przesiadką, więc stopień trudności dojazdu oceniam jako łatwy :D

Punkt wypadowy do zwiedzania okolicy był uzależniony od tego gdzie uda mi się znaleźć nocleg. Bardzo dobre warunki noclegu znalazłem w agroturystyce w Starej Kraśnicy – wioska niedaleko Świerzawy




Dziś Dzień 1.

Przyjechałem, zakwaterowałem się, rozpakowałem i do dzieła. Poszedłem pieszo do Świerzawy oraz zrobić jak zwykle rozpoznanie okolicy:




Jak pisałem wcześniej nigdzie nie ruszam się bez aparatu:


Nie byłbym sobą gdybym nie wszedł... :D

 A teraz zagadka co to za maszyna i do czego służy?? Odpowiedź w następnym poście :D



A co ja znalazłem w Świerzawie :


Warto tu zwiedzić Kościół Świętego Jana i Katarzyny:


 Ciekawość to pierwszy stopień do wiecie czego.... Rezultaty:
Opłaciło się :D

Na zakończenie panorama Świerzawy z wieży kościelnej :D


Jak przedsmak wycieczki w Krainę Wygasłych Wulkanów??? Już dziś zapraszam Was na następny post. w Kaczawach:
https://temiejscamagiczne.blogspot.com/2015/05/wszedobylstwo-cz21-polska-kraina.html

Pozdrawiam Wiosennie
Piotrek Floydomaniak Marchewa Wszędobylski
















4 komentarze:

  1. Klimatyczne miejsce, zważywszy na romański kościółek i ładne krajobrazy :) co do maszyny..., może to z zeszłej epoki, ugniatarka do trawy? :D

    http://wyjatkowewyjatkowosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotruś Ty to zawsze pozytywnie zaskakujesz. Fajny post jak zawsze ciekawy i bogaty w ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu Ty też umiesz pięknie pisać. Dziękuję, że zajrzałaś :D poczytałaś :D i w ogóle :D

      Usuń