Translate

czwartek, 21 maja 2015

Wszędobylstwo cz.22 Polska : Kraina Wygasłych Wulkanów .Wojcieszów, Podgórki Dzień 3





   Czołem :D Muszę przyznać że nie sądziłem, że Kraina Wygasłych Wulkanów aż tak będzie popularna, z czego się bardzo cieszę :D:D
Idąc za koleją chciałem zaatakować niżej przedstawiony trójkąt by przekonać się na własne oczy co i jak. 


Trasa planowanej wycieczki
 
Wstałem rano i udałem się pieszo drogą asfaltową do Wojcieszowa, stopa niestety nie złapałem. Piękna pogoda zapowiadała długą i intensywną wędrówkę . Pierwsze rezultaty:



 Miałem troszkę czasu, więc pomyślałem sobie wejdę na szlak przez Trzciniec, Polankę aby wejść do punktu widokowego


Początek trasy




Te niebo i cisza, spokój, słońce. Żyć nie umierać

Doszedłem po jakiejś godzinie do rozwidlenia, zero oznakowań, nic, poszedłem w prawo. Trafiłem na wycinkę drzew i niezły hałas... Widocznie tak miało być.  I tak było sielsko powiedziałbym. 

Ciekawe ukształtowanie terenu


Wróciłem do Wojcieszowa. Znalazłem takie cudo na sprzedaż. D
 
Kto chętny???
 Nie dawało mi spokoju to że nie pochodziłem po pagórkach, poszedłem praktycznie obok, coś mi ludzie powiedzieli i znalazłem taką oazę spokoju :




Wejście do wąwozu...ciekawie się robi



Malowniczo...ech...
Bardzo ciekawa półka skalna..
Usatysfakcjonowany ruszyłem koło południa na Podgórki: 


Koło 13 zameldowałem się w Podgórkach, a co tam ciekawego zobaczyłem spójrzcie :
Coś mi zamigotało przed oczami ale nie byłem pewien, więc podszedłem, pałac jaki czy coś w ten deseń:

Z tej perspektywy wszystko pięknie ładnie
 
Żywej duszy nie spotkałem w obejściach tego domostwa, zrobiłem więc obchód :




Dowiedziałem się też, że w Podgórkach jest wieża obserwacyjna, więc poszedłem jej szukać:

Nadchodzące chmury nie wróżyły niczego dobrego
 Zanim rozpocząłem podróż do Starej Kraśnicy moją uwagę przykuł taki obrazek:



Na kwaterze byłem gdzieś po 16.00. To był świetny dzień

Na następny dzień zaplanowałem sobie Ostrzyce Proboszczowicką tzw Śląską Fujiamę i pobliskie okolice ale to już w następnym poście :
https://temiejscamagiczne.blogspot.com/2015/06/

Z pozdrowieniami 

Piotrek Floydomaniak Marchewa Wszędobylski



 

13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ciekawe ukształtowanie terenu"
    Ciekawie to tam jest ;)
    Kamieniołom Połom ze zbiornikiem wodnym potocznei zwanym "zerówką"

    a ten "wąwóz" to nieczynny kamieniołom "Gruszka" z jaskinią w której odkryto szczątki niedźwiedzia jaskiniowego
    Odbywają sei tam też Mistrzowstwa Polski w technikach jaskiniowych

    http://brytan.com.pl/wp-content/uploads/2014/05/plakat_speleo.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szczegółowe objaśnienia dotyczące mojej wędrówki. Liczę na ponowne odwiedziny mojej strony. :D Pozdrawiam

      Usuń
    2. http://wojcieszownet.fora.pl forum troszek mnież żwawe ostatnio ale sporo zdjęć Wojcieszowa opisy miejsc i zabytków.

      A blog odwiedany często z fanpage
      https://www.facebook.com/GoryKaczawskie

      Usuń
    3. OO dzięki za informacje. Na pewno zajrzę :D Pozdrawiam

      Usuń
  3. Urocza relacja i urocze zabytki :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kris, Robert Kubacki może potwierdzić, super okolica, pewnie nie jedno jeszcze jest do zobaczenia, mapkę zdobyłem gdzieś na stronach, ale prześlę Ci ją w całości. Dla potrzeby bloga jak się domyślasz edytowałem ją. :D Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało. Zapraszam. :D:D

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję i chętnie będę podgldał Pogórze Sudeckie u Ciebie na blogu.Serdecznie pozdrawiam i życzę dobrej nocy 😁

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję i chętnie będę podgldał Pogórze Sudeckie u Ciebie na blogu.Serdecznie pozdrawiam i życzę dobrej nocy 😁

      Usuń
  4. Oj Piotrze tak pięknie opisujesz że zaraz chce się tam być. Fantastyczne miejsca. Tym bardziej że w Sudatach nigdy nie byłam, póki co jestem w granicach Karpat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kasiu, że kiedyś dacie radę tu przyjechać. Tu jest magicznie, fantastycznie. Dużo jeszcze tu nie zwiedziłem, nie zobaczyłem. W każdym razie dziękuję pięknie za odwiedziny bloga i zapraszam Cię ponownie. :D

      Usuń