Translate

czwartek, 24 października 2019

Wszędobylstwo cz. 43, Rużbachy Wyżne dz.2 Smoki w Białym Domu

Hej hej

No i jak ochłonęliście już po relacji z pierwszego dnia .. Plan na drugi był w zasadzie prosty - pójść tą drogą co wczoraj zobaczyłem, a później dotrzeć i zbadać tajniki Białego Domu.


Mapa znajduje się w samym centrum Rużbach

Już tłumaczę :D zieloną trasą (zielena cesta czy coś w tym rodzaju) później odbitka na żółtą  i powrót czerwoną. Nic takiego w zasadzie gdyby nie fakt że nie łazikowałem dobrych parę lat, ale co tam!

Rześki poranek i nisko osadzone chmury zapowiadały fantastyczny dzień 






Uwielbiam takie klimaty




Działalność wiatru albo... Trzymajmy się jednak wiatru



Smocze drzewo

Any colour you like? tak się składa że akurat słucham tego kawałka Floydów

Takie ujęcia nie są żadną nowością
Na polanie

Rozłożyłem się tak z 20 minut na tej okraszonej październikowym słońcem polanie, po czym zrelaksowany zacząłem powrót


Było ok 11, czyli na porę obiadową zdążę :D

Wracając już wiedziałem że muszę zajrzeć do Białego Domu. Cóż to i jak to. Biały Dom popularnie rzecz mówiąc pochodzi od "białej" fasady tego budynku oraz dlatego że jest miejscem masowej konsumpcji oraz przy tej okazji spotkań na różnego rodzaju szczeblach



już wyjaśniam. Jak na uzdrowisko przystało, miasteczko ma siedzibę dla swoich kuracjuszy, gdzie o odpowiedniej porze jedzą ( i nie tylko). Z moich obserwacji i badań doszedłem do tego że i obiad i kolacja dzielą się na 2 tury.. Na pewno ze względu na liczebność.. Całe szczęście do kuracjuszy nie należałem i jadłem o której chciałem i gdzie chciałem ...
Biały Dom to nie tylko jadłodajnia to też centrum kulturalno-rozrywkowe, gdzie można iść na dancing lub ciekawą prelekcję. Wieczorami wokół Białego Domu oprócz ludzi licznie pojawiają się koty..

Biały Dom z innej perspektywy



Biały Dom ujęcie z parku
Smocze jamy pod nim:


Intensywny dzień dobiegł końca

W następnym poście przełom Jarabiński oraz dawna polska posiadłość Zamek w Starej Lubowli

Ze słowackim pozdrowieniem
Piotrek Marchewa Wszędobylski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz